De elektronische auto van MG kwam in 2019 op spectaculaire wijze op de markt en veroverde een positie als populaire allrounder.
Gratis persoonlijk laadadvies? Wij helpen u graag.
De elektronische auto van MG kan als spectaculaire binnenkomer in de ev-wereld worden gezien. Met een introductie in het najaar van 2019 wist het toch in de top 10 van best verkochte ev’s van dat jaar te geraken en kreeg het laaiend enthousiaste reviews. Terecht? Wij vinden van wel want de MG ZS EV is een zeer goede allrounder, helemaal gezien de prijs.
Qua laadsnelheid kan het model echter nog niet mee met de top. Met de 1-fase-aansluiting haalt het namelijk een topsnelheid van 6,6 kW, een stuk lager dan wat nu gebruikelijk is. Om dit maximum dan wel te halen is het belangrijk een laadstation te nemen dat hierin meekan, bijvoorbeeld een EVBox-station met een snelheid van 7,4 kW. Een snellere versie kan altijd, maar de snelheid van de accu blijft leidend.
Advies aanvragen
Belangrijk aspect in het laden van de MG ZS EV is dat de accu een 1-fase-aansluiting heeft. Direct nadeel hiervan is dat de accu slechts op 6,6 kW kan worden geladen waar nieuwere modellen vaak 11 en soms 22 halen. Toch kan het model soms binnen één nacht worden volgeladen, mits de omstandigheden ideaal zijn. Essentieel is om dan te kiezen voor een 32A laadstation (1 fase).
Ook kan het verbruik erg worden gestuurd door er planningsmatig rekening mee te houden. Dat kan door regelmatig te laden bij de publieke laadpunten of een laadpunt op bedrijfslocatie. Zo creëert u meer laadmomenten en bent u niet afhankelijk van de laadmomenten thuis. Wij hebben regelmatig feedback ontvangen dat zo’n combinatie prima werkt, maar ideaal is het niet. Desalniettemin een uitstekende stadsauto.
De MG ZS EV heeft een actieradius van 220 km met een praktisch bereik van 140 km. De topsnelheid is 140 km/h en het model haalt binnen 8.2 seconden 100 km/h, waarmee de MG sneller is dan een benzine of diesel sportwagen. Een aantal aanvullende kenmerken:
Met een slimme laadpaal verrekent u eenvoudig de gemaakte kosten met uw werknemer, leasemaatschappij of onderneming.
De meeste fabrikanten bieden tegenwoordig load balancing modules aan. Zo voorkomt u piekmomenten in de stroom. Wel zo veilig.
Thuis laden is goedkoper dan een openbaar laadpunt en u hoeft nooit te wachten tot er een paal vrij komt.
Onze klanten geven ons
Op basis van 542 beoordelingen
Laadkompas.nl maakt gebruik van cookies ter verbetering van de website-ervaring en overige marketingdoeleinden. Door op ‘Ga naar website’ te klikken gaat u akkoord met ons privacybeleid waaronder valt dat we op vertrouwelijke wijze met uw gegevens omgaan.
Wilt u een gepersonaliseerde ervaring? Vink dan alles aan. Wilt u geen gepersonaliseerde ervaring? Laat dan alles uit staan.