Veelgestelde vragen

Hier vindt u de meest gestelde vragen door onze klanten met de bijbehorende antwoorden.

Registratie laadstation
Hoe registreer ik de laadpaal? Pijl

Indien u een slim laadstation heeft dan is de registratie van uw laadstation verplicht. Deze registratie zorgt ervoor dat het laadstation is geactiveerd en de benodigde info heeft voor de facturatie. Voor alle merken die Laadkompas nu biedt, verlopen de registraties net wat anders. We geven een korte toelichting per merk, meer informatie krijgt u bij levering van het laadstation (door middel van een sticker of een folder in de doos).

  • Alfen: Deze laadstations worden door Laadkompas met myLaadkompas back-office geleverd. U ontvangt per e-mail meer informatie over de activatie van myLaadkompas.
  • EVBox: Indien u gebruik wilt maken van inzicht in verbruik of verrekening dan dient u de EVBox te registreren via een account bij Everon. Nadat u een account heeft aangemaakt bij Everon kunt u het laadpunt toevoegen, op deze link staat stap voor stap een duidelijke uitleg. Let op: indien u een EVBox Elvi (WiFi Only) heeft is registratie niet vereist doordat inzicht in verbruik niet mogelijk is. 
  • NewMotion: Op de website van Shell Recharge staat onder hoe activeer ik mijn laadpunt verdere informatie.
  • Wallbox: Download de myWallbox-app op uw telefoon en maak een account aan. Vervolgens kunt u uw laadpunt via de app registreren.
  • Ratio: Download de Ratio EV Charging-app op uw telefoon en volg de instructies. Na deze stappen is uw laadpaal succesvol geregistreerd.
  • Zaptec: Download de Zaptec-app op uw telefoon en volg de instructies. Na deze stappen is uw laadpaal succescol geregistreerd.
Deze website kan niet functioneren zonder JavaScript.